Algemene Leveringsvoorwaarden Psychologie Praktijk Flow

Algemene Leveringsvoorwaarden Psychologie Praktijk Flow

Artikel 1 Definities

1. Opdrachtnemer: Psychologie Praktijk Flow
2. Opdrachtgever: de wederpartij van Psychologie Praktijk Flow
3. Overeenkomst: de overeenkomst tot dienstverlening.
4. Startmoment: de eerste dag waarop de opdracht aanvangt.
5. Annuleren: het (tussentijds) beëindigen van een opdracht of
verplaatsen van het startmoment.

Artikel 2 Algemeen

1. Deze voorwaarden gelden voor alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten tussen Floor van den Eijnden en de opdrachtgevers c.q. cliënten betreffende onder andere coaching, diagnostiek, therapie, behandeling en deelname aan workshop en/of trainingen en andere vormen van opleiding en andere advisering in de ruimste zin van het woord, hierna te noemen “opdrachten”.

2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met opdrachtgever, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken. 

3. Afwijking van deze voorwaarden zijn slechts bindend indien en voor zover zij uitdrukkelijk schriftelijk zijn bevestigd door Psychologie Praktijk Flow

4. De toepasselijkheid van eventuele inkoop of andere voorwaarden van opdrachtgever zijn uitdrukkelijk niet van toepassing, tenzij deze door Psychologie Praktijk Flow schriftelijk zijn aanvaard.

5. In het geval dat een of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden blijven de overige voorwaarden volledig van toepassing. Psychologie Praktijk Flow en opdrachtgever zullen alsdan in overleg  treden ten einde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

6. Opdrachtgever is verplicht tot het doorgeven van adreswijzigingen aan opdrachtnemer. D.w.z. dat het voor rekening en risico van de opdrachtgever komt indien de opdrachtgever geen facturen en/of aanmaningen heeft ontvangen wegens een adreswijziging.

Mijkenbroek 16
4824 AB Breda
06 – 576 13 114

info@psychologiepraktijkflow.nl
www.psychologiepraktijkflow.nl
KvK: 53195466
AGB-code: 94-011079
bank: NL11RABO0145269191
NIP:135223
NVPA:101609
RBNG: 204808R
VGCt:6131

Artikel 3 Opdrachtaanvaarding

Een opdracht tussen Psychologie Praktijk Flow en opdrachtgever komt tot stand door ondertekening door de opdrachtgever van een toestemmingsformulier van Psychologie Praktijk Flow, de door Psychologie Praktijk Flow en de opdrachtgever getekende schriftelijke bevestiging of door schriftelijke bevestiging door Psychologie Praktijk Flow aan de opdrachtgever van diens per e-mail verzonden aanmelding of opdracht, alles binnen de gestelde termijn van aanvaarding c.q. redelijke termijn. U blijft als opdrachtgever zelf verantwoordelijk voor het uitzoeken van vergoedingen, als u als opdrachtgever meent aanspraak te kunnen maken op een geheel of gedeeltelijke vergoeding vanuit een door een u aangegane zorgverzekeringspolis of anders.

Artikel 4 Wijzigen opdracht

Indien tijdens de uitvoering van de opdracht zich ernstige feiten en omstandigheden voordoen, die aan het oorspronkelijke doel afbreuk doen, dan wordt hierover tussen opdrachtgever en Psychologie Praktijk Flow overleg gepleegd, ten einde de afspraken zo mogelijk aan de gewijzigde situatie aan te passen. De overige voorwaarden zijn onverminderd van toepassing.

Artikel 5 Annulering of verplaatsing door opdrachtgever (particulier)

1. Annulering door de opdrachtgever van de opdracht kan tot 24 uur m.b.t. cliëntafspraken voor het consult kosteloos geschieden, met uitzondering van de reeds door Psychologie Praktijk Flow gemaakte kosten voor deze opdracht. Psychologie Praktijk Flow stelt het op prijs wanneer u uw gemaakte afspraak 48 uur van te voren af zegt.

2. In geval de opdrachtgever dan wel de door de opdrachtgever aangewezen deelnemer na het startmoment de deelname tussentijds beëindigt of anderszins niet meer deelneemt, heeft de opdrachtgever geen recht op enige terugbetaling.

Artikel 6 Annulering of verplaatsing door opdrachtgever (consultancy)

1. De opdrachtgever heeft het recht deelname aan de opdracht of de totale opdracht te annuleren per aangetekend schrijven.

2. Annulering door de opdrachtgever van de opdracht kan tot twee weken m.b.t. tot projecten en 24 uur m.b.t. cliëntafspraken voor het startmoment kosteloos geschieden, met uitzondering van de reeds door Psychologie Praktijk Flow gemaakte kosten voor deze opdracht.

3. Bij annulering korter dan twee weken c.q. 24 uur voor het startmoment is de opdrachtgever verplicht 65% van de overeengekomen opdrachtvergoeding te betalen.

4. In geval de opdrachtgever dan wel de door de opdrachtgever aangewezen deelnemer na het startmoment de deelname tussentijds beëindigt of anderszins niet meer deelneemt, heeft de opdrachtgever geen recht op enige terugbetaling.

Artikel 7 Annulering of verplaatsing door Psychologie Praktijk Flow

1. Psychologie Praktijk Flow heeft het recht zonder opgaaf van redenen een opdracht geheel of gedeeltelijk te annuleren of deelname van een opdrachtgever dan wel de door opdrachtgever aangewezen deelnemer te weigeren, in welke gevallen de opdrachtgever recht heeft op terugbetaling van het door deze aan Psychologie Praktijk Flow betaalde bedrag voor zo ver toe te rekenen aan het gedeelte van de opdracht die geannuleerd is.

2. Bij annuleren vanwege overmacht van een afgesproken datum waarop

Mijkenbroek 16
4824 AB Breda
06 – 576 13 114

info@psychologiepraktijkflow.nl
www.psychologiepraktijkflow.nl
KvK: 53195466
AGB-code: 94-011079
bank: NL11RABO0145269191
NIP:135223
NVPA:101609
RBNG: 204808R
VGCt:6131

de opdracht uitgevoerd wordt door Psychologie Praktijk Flow heeft Psychologie Praktijk Flow het recht om, als vervanging, een andere datum overeen te komen met
opdrachtgever. Alleen als van opdrachtgever in redelijkheid niet verlangd kan worden dat zij met een van de aangeboden vervangingsdata akkoord kan gaan, vanwege zwaarwegende persoonlijke omstandigheden, volgt terugbetaling conform lid 1 van dit artikel.

Artikel 8 Tarief

Prijzen zijn onverbindend tenzij opgenomen in een schriftelijke overeenkomst zoals bedoeld in artikel 3. Bij meerjarige opdrachten kan een tussentijdse verandering van het niveau van lonen en kosten die noodzaakt tot tariefaanpassing worden doorberekend door Psychologie Praktijk Floor, conform de CPI-index.

Artikel 9 Betaling

1. Psychologie Praktijk Flow brengt de door de opdrachtgever verschuldigde vergoedingen in rekening door middel van directe betaling na de behandelsessie per pinautomaat. (particulieren) Particulieren zijn nadien zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de eventuele vergoeding van hun zorgverzekeraar door middel van het indienen van de factuur bij hun zorgverzekering. Consultancy dienen het verschuldigde factuurbedrag(en) te voldoen
conform overeenkomst op de door Psychologie Praktijk Flow aangegeven wijze zonder opschorting of verrekening wegens een (veronderstelde) tekortkoming door Psychologie Praktijk Flow, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Bezwaren tegen de hoogte van de facturen schorten de betalingsverplichting niet op.

2. De mogelijk reis, verblijf- en locatiekosten evenals verplichte literatuur komen voor rekening van opdrachtgever, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk overeengekomen.

3. Indien de opdrachtgever niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, is hij zonder enige ingebrekestelling in verzuim. Vanaf de vervaldag is Psychologie Praktijk Flow steeds gerechtigd de wettelijke rente in rekening te brengen. Tevens is Psychologie Praktijk Flow gerechtigd bij niet tijdige betaling de uitvoering van de opdracht onmiddellijk op te schorten.

4. De opdrachtgever is bij niet tijdige nakoming steeds verplicht aan Psychologie Praktijk Flow alle gemaakte kosten te vergoeden.

Artikel 10 Aansprakelijkheid

1. Psychologie Praktijk Flow voert de gegeven opdracht naar beste inzicht en vermogen in overeenstemming met de vereiste kwaliteitsnormen.

2. Psychologie Praktijk Flow aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid jegens de
opdrachtgever voor enige schade dan in het geval dat haar aansprakelijkheidsverzekeraar de schade dekt en voor zover de verzekeraar in voorkomend geval tot uitkering overgaat.

3. Psychologie Praktijk Flow is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

4. Psychologie Praktijk Flow zal niet aansprakelijk worden gesteld indien opdrachtgever de mogelijkheid heeft zich ter zake van het ontstaan van de schade
rechtstreeks zijn verzekeringsmaatschappij dan wel die van een derde aan te spreken.

Mijkenbroek 16
4824 AB Breda
06 – 576 13 114

info@psychologiepraktijkflow.nl
www.psychologiepraktijkflow.nl
KvK: 53195466
AGB-code: 94-011079
bank: NL11RABO0145269191
NIP:135223
NVPA:101609
RBNG: 204808R
VGCt:6131

Artikel 11 Geheimhouding en persoonsgegevens

Zowel Psychologie Praktijk Flow als opdrachtgever zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Wanneer u een intakegesprek aangaat met de praktijk geeft u toestemming voor het verwerken van uw NAW gegevens. Naast de NAW gegevens worden uw geboortedatum en het rekeningnummer van uw zorgverzekering gevraagd. Dit wordt gevraagd in verband met de eisen die bepaalde zorgverzekeraars stellen aan de factuur om deze in te kunnen dienen voor uw mogelijke vergoeding.
Het is toegestaan om het verstrekken van dit nummer en uw geboortedatum te weigeren. De gevolgen die dit heeft voor de mogelijke vergoeding van uw zorgverzekeraar zijn uw eigen verantwoordelijkheid. Uw gegevens zullen nooit zonder uw schriftelijke toestemming worden verstrekt aan derden. Uw gegevens worden beschermd, verwerkt en bewaard conform de richtlijnen van de wet AVG die is ingegaan in mei 2018.

Artikel 12 Toepasselijk recht

1. Op elke overeenkomst tussen Psychologie Praktijk Flow en opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.

2. Psychologie Praktijk Flow en opdrachtgever zullen pas een beroep doen op de rechter nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

Artikel 13 Wijzigingen en vind plaats van de voorwaarden

1. Van toepassing is steeds de laatst opgemaakte versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

2. De leveringsvoorwaarden worden op verzoek van de opdrachtgever verstrekt. Ze worden standaard verstrekt bij aanmelding bij de praktijk.

Flow in werk, kracht in mensen